DAG 26

Vrijdag 23 september 2022

 

 

Vandaag hebben we opnieuw een pogimg gedaan om het laboratoriumonderzoek en deze keer dus zonder dat Hanna gegeten had. We werden deze keer opgehaald door een broeder van de kerk, maar hij kwam een kwartier eerder dan verwacht en om 5:45. In alle haast vergaten we een belangrijk papier voor het onderzoek.

Today we made another attempt at the laboratory test and this time without Hanna having eaten. We were picked up this time by a brother from the church, but he arrived 15 minutes earlier than expected and at 5:45. In our haste, we forgot an important paper for the study.

Toen ik het opnieuw in orde ging maken, ging ik langs de kliniek, de bank en de pldt om het internet beter te gaan regelen. Plotseling was de maandelijkse prijs immers zeer aanzienlijk gestegen, zonder hiervan op de hoogte te zijn gesteld. En bovendien had de verbinding via de telefoon het begeven. Onderweg zag ik de grote rij gebruikte rolstoelen staan en maakte ik er een foto van. Hannah zou immers daar weg mee geholpen zijn en zeker iets beter naar buiten kunnen gaan.

 

When I went to fix it again, I went to the clinic, the bank and the pldt to better organize the internet. After all, suddenly the monthly price had risen very significantly, without being informed. And besides, the connection over the phone had broken down. On the way I saw the large row of used wheelchairs and I took a picture of it. After all, Hannah would have been helped out with that and could certainly go outside a little better.

Ik had via de pldt kunnen spreken met het internet bedrijf. Ze hadden een kantoor in Dipolog waar ik al eens eerder was geweest. In eerste instantie leek het bedrijf alleen maar telefonisch bereikbaar te zijn. Maar op het kantoor blijken hulpvaardige mensen te werken die graag voor jou telefonisch contact willen maken, zodat je werkelijk iemand te spreken kan krijgen. Zeer opvallend is het zeer grote geduld van die klantenservice. Op deze manier heb ik het nog niet eerder in Nederland meegemaakt. Alles kan via eigenlijk een heel gemakkelijk nummer bereikt worden. En heb je toevallig een SMART telefoon dan is het gesprek geheel gratis. Hier ben ik vandaag gelukkig achtergekomen.

I could have spoken to the internet company through the pldt. They had an office in Dipolog that I had been to once before. At first, the company seemed to only be reachable by phone. But it turns out that there are helpful people working at the office who are happy to make contact for you by phone, so that you can actually speak to someone. Very striking is the very great patience of that customer service. I have never experienced it this way before in the Netherlands. Everything can actually be reached via a very easy number. And if you happen to have a SMART telephone, the call is completely free. Luckily I found this out today.

Maak jouw eigen website met JouwWeb